Ανδρική Ακράτεια Ούρων

Ερωτηματολόγιο

Ανδρική Ακράτεια Ούρων

Η ανδρική ακράτεια δεν αποτελεί πάθηση με ενιαία αιτιολογία και παθογένεια, andriki akrateia ourwnέχει διάφορες αιτίες και κατατάσσεται σε τρεις κύριες κατηγορίες:

-> Ακράτεια οφειλόμενη σε διαταραχή της λειτουργίας του εξωστήρα (ασταθής – υπεραντανακλαστική κύστη)

-> Ακράτεια οφειλόμενη σε σφιγκτηριακή ανεπάρκεια.

-> Μεικτού τύπου ακράτεια (συνύπαρξη ασταθούς κύστης και σφιγκτηριακής ανεπάρκειας)

Τα συμπτώματα που εμφανίζονται πιο συχνά είναι:

-> Συχνουρία

-> Αδύναμη ροή ούρων

-> Νυχτερινή έγερση για ούρηση (νυκτουρία)

-> Δυσκολία στην πρωινή έναρξη της ούρηση

-> Επίσχεση (ο ασθενής δεν μπορεί να ουρήσει)

Οι ασθενείς με ακράτεια πρέπει να υποβάλλονται σε πλήρη κλινικό, απεικονιστικό και ουροδυναμικό έλεγχο, για να διαπιστωθεί ο τύπος της ακράτειας και έτσι να εφαρμοστεί η κατάλληλη συντηρητική ή χειρουργική θεραπεία.

Λεπτομερές ιστορικό, κλινική εξέταση και εργαστηριακές εξετάσεις (νεφρική λειτουργία, καλλιέργεια ούρων) θεωρούνται «εκ των ουκ άνευ».

Επίσης θα πρέπει να γίνει έλεγχος του ασθενούς για σακχαρώδη διαβήτη και άλλες αιτίες περιφερικής νευροπάθειας και νόσους του νευρικού συστήματος, π.χ. αγγειακές ή εκφυλιστικές βλάβες.

Η παρουσία συχνουρίας, η επιτακτική ούρηση και η ακράτεια επιτακτικού τύπου είναι ενδεικτικά ασταθούς εξωστήρα, ενώ η απώλεια ούρων μόνο σε όρθια θέση ή μετά από αύξηση της ενδοκοιλιακής πίεσης (π.χ.φτάρνισμα) οφείλεται συνήθως σε σφιγκτηριακή βλάβη.

Η ουροδυναμική μελέτη θεωρείται απόλυτα απαραίτητη για τη διερεύνηση της ανδρικής ακράτειας των ούρων και περιλαμβάνει τα εξής:

-> Ουροροομετρία

-> Κυστεομανομετρία πληρώσεως